Azt gondoltad, az ezredfordulós nemzedék olyan baromira vegán? Akkor hadd mutassam be neked a Z generációt!

A City A.M. szerint a Barclays kutatása rámutatott arra, hogy azok, akik 1995 és 2005 között születtek (a Z generáció) nyitottabbak a növényi táplálkozásra, mint a korábbi generációk, beleértve az ezredfordulós nemzedéket is. Igen, jól olvastad. A kutatók felismerték, hogy a Z generáció rengeteg fodros kelt, tofut, avokádót, quinoát, és tejtermékmentes, vagyis növényi italt vesz.

Mennyivel többet, mint más generációk? 80%-kal több fodros kelt, 57%-kal több tofut, és kiugróan sok – 266%-kal több – avokádót vásárolnak! Emellett a Z generáció 550%-kal több növényi tejet fogyaszt, mint az X generáció. Ahogy a nemzedék tagjai felnőnek, és megkezdik pályafutásukat, illetve családot alapítanak, még nagyobb fellendülésre számíthatunk. Napjainkban jelentősen megnövekedett a veganizmus egyenletes elterjedése, különösen az elmúlt évtizedhez képest, hiszen az ezredfordulós nemzedék, a világ legnagyobb generációja már saját magának vásárolja meg az ételeit.

Az NBC egy korábbi, ez-évi jelentése szerint 2015 és 2016 között 33%-kal nőtt a “vegán” szóra való rákeresések száma a Google keresőjében.

Ez az érték még a 2014-től 2015-ig tartó időszak értékeinél is magasabb. Továbbá a Global Data kutatócég jelentése szerint a veganizmus elterjedése 600%-kal nőtt Amerikában 2014 óta. Mi több, a Mintel piackutató vállalat legutóbbi felmérései alapján a vegán termékek száma 92%-kal emelkedett Ausztráliában 2014 óta, és a Lux Research szerint 2054-re a növényi fehérjék a globális fehérjepiac egyharmadát teszik majd ki.

Ez az állati termékektől való elhatárolódás nagyszerű hír annak megszámlálhatatlan állatnak, akik embertelen kínokat élnek át a nagyüzemi állattartás során. Nézd meg magad!

Csatlakozz azokhoz a milliókhoz, akik kiállnak az állatokért, a környezetvédelemért, és a saját egészségükért a vegán életmódra való áttéréssel!

Eredeti cikket fordította: Viktória Czeba
Fotó: István Csíkos