Megdöbbentő tábla fogadta a vendégeket London egyik legjobb kávézójának ajtajában. A felirat magáért beszél: „Ez az utolsó hét, amikor nálunk tehéntej kerül a kávéjukba.” Alatta a várható alternatívákat is feltüntetik. A zabtejjel készült kávé ára megegyezik az eddig megszokottal, az egyéb növényi tejeket tartalmazó változatokért is mindössze 30 pennyvel kell többet fizetni.
Három nappal később újabb tábla jelent meg a bejáratnál. Ebben világosan elmagyarázzák a fenti változás okát, melyben egy videóra is utalnak, a címe:
A tejipar kib*szott rémisztő. A néhány perces, ám annál meggyőzőbb kisfilm, melyet már 1,6 millióan megnéztek, pontos képet ad a tejipar működéséről. Nem csoda, hogy a tejipar visszafordíthatatlan hanyatlásnak indult.
A kávéház kínálata nem sokkal később teljesen növényi alapúra változott.
Nem csak a kávék, de a péksütemények, turmixok, saláták, szendvicsek és burgerek is vegán összetevőkből készülnek. Várhatóan egyre több hasonló bolt és vendéglő követi példájukat. A vásárlók egyre tájékozottabbak, és a piac a kereslethez alkalmazkodik – erőszakmentes alternatívákat kínálva. Egy óriási tejipari cég New Yorkban már felhagyott a tehéntej forgalmazásával és kizárólag növényi tejeket gyárt! A korábban népszerű tejsavó-proteinek helyett a sportolók egyre inkább a növényi fehérjekiegészítőket keresik. A legújabb kutatások bizonyítják, hogy ezek hatékony és sokkal egészségesebb megoldások.
A BBC műsorra tűzött egy filmet „Mészárlás – tegyük a múlttal egyenlővé” címmel. A történet 2067-ben játszódik, amikorra Anglia teljes egészében vegán lesz, hiszen minden esemény ebbe az irányba mutat. Mindezt alátámasztja Eric Schmidt, a Google vezérigazgatójának kijelentése a növényi étrend forradalmáról. A változás elindult, a fogyasztók felébredtek és rajtuk múlik a jövő.
Fordította: Galgóczi Dóra
Eredeti angol nyelvű cikkek: http://www.riseofthevegan.com/blog/cafe-ditches-dairy-after-watching-youtube-video és http://www.riseofthevegan.com/blog/cafe-that-ditched-dairy-after-youtube-video-goes-fully-vegan